Ha olyan helyzetbe került, hogy az elmű valamilyen oknál fogva kikapcsolta lakásában az áramot és segítségre van szüksége az ügyintézésben és az áram visszaköttetésében akkor keressen minket bizalommal, cégünk villanyszerelői nagy tapasztalattal intézkedtek már több villanyóra visszakapcsoltatásában.
Életünk során kerülhetünk abba a kellemetlen helyzetbe, hogy a szolgáltató ilyen vagy olyan okból kikapcsolja nálunk az áramot. Ez az ok lehet számlatartozás, szabálytalan vételezés vagy a mérő befolyásolása, esetleg elmulasztott névátírás. Ebben az esetben nem árt, ha tisztában vagyunk az ügymenettel és hogy mit kell tennünk ahhoz, hogy újra legyen áram a lakásban.
Attól függően, hogy milyen módon történik a kikapcsolás, más a visszakapcsolás menete is. Két eset fordulhat elő:
a) Fővezeték kikötése a mérőből
Ekkor a szolgáltató a villanyóra fővezetékét kiköti az órából és lepecsételi a mérőhelyet, de a mérőeszköz a helyén marad. Ha 30 napon belül jelezzük visszakapcsoltatási szándékunkat az illetékes szolgáltató ügyfélszolgálatán és rendezzük a számlatartozást, akkor a visszakapcsolási díj kifizetése után visszakapjuk az áramot.
Ha túllépjük a 30 napot, akkor is végig kell csinálni a fent leírtakat, csak ebben az esetben már szükség van egy, az adott áramszolgáltatónál regisztrált villanyszerelő felülvizsgálatára is. Csak az általa készített kivitelezői nyilatkozattal kapcsolható vissza a szolgáltatás. Cégünk természetesen ebben az esetben is rendelkezésére áll, válasszon minket a gyors eredmény érdekében!
Ha több mint egy év telik el a kikapcsolás után, visszakapcsolási kérelem nélkül, akkor a szolgáltató leszereli a fogyasztásmérőt – amennyiben az nem az ingatlanon belül van –, ha pedig ez nem áll módjában, akkor megszünteti a fő- vagy a csatlakozó vezetéket. Ha ez megtörténik, akkor a fogyasztó már nem visszakapcsolást, hanem új bekapcsolást kell, hogy kérvényezzen.
b) A fogyasztásmérő leszerelése
Ha a tulajdonos a helyszínen van, akkor a szolgáltató emberei le tudják szerelni az ingatlanon belül lévő órát és a munkalapot alá is íratják vele. Ha azonban nincs jelen, akkor csak az ingatlanon kívül lévő mérőt távolíthatják el vagy az előbbi eset fennállásakor megszüntetik a fő- vagy a csatlakozó vezetéket és a munkalapot otthagyják. Ezzel a szolgáltatóval kötött szerződés érvényét veszti, új bekapcsolást kell kezdeményezni. Ehhez viszont ugyancsak szükség van egy regisztrált villanyszerelőre, akinek a kikapcsolt mérőhelyet szabványosítani kell, bizonyos előírások szerint. Csak az általa kiadott papírokkal lehet új szerződéskötést kezdeményezni.